POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA
POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA DANYCH OSOBOWYCH
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- §1. Podstawy prawne
- W celu zapewnienia ochrony przetwarzanych danych osobowych Właściciel wprowadza „Politykę bezpieczeństwa danych osobowych”.
- Podstawą prawną instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych są art. 36 ust. 2 w zw. z art. 3 ust. 2 punkt 2 ustawy odo oraz § 3 i § 4 Rozporządzenia.
- §2. Definicje
Terminy użyte w niniejszym dokumencie oznaczają:
- Polityka bezpieczeństwa: niniejsza „Polityka bezpieczeństwa danych osobowych”;
- Właściciel lub Administrator danych: Laboratorium SQINIQA Sp. z o.o., ul. Przemysłowa18, 32-765 Rzezawa, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Laboratorium SQINIQA Sp. z o.o., NIP: 8681971392, Regon: 380666977;
- Dane osobowe lub dane: wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej;
- Ustawa odo: ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2014.1182 ze zm.);
- Rozporządzenie: rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz.U.2004.100.1024);
- Kodeks pracy: ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. 2014.1502 ze zm.).
- § 3. Zagadnienia organizacyjne
- Dane osobowe przetwarzane są w związku z działalnością gospodarczą Właściciela. W szczególności dane osobowe przetwarza się:
- w celu zapewnienia prawidłowej, zgodnej z prawem i celami Właściciela polityki personalnej oraz bieżącej obsługi stosunków pracy;
- w związku ze świadczeniem Właścicielowi lub przez Właściciela usług na podstawie umów cywilnoprawnych,
- w celu wystawienia faktury, rachunku w związku z zawieraniem i wykonywaniem umów cywilnoprawnych zawieranych przez Właściciela w ramach prowadzenia działalności gospodarczej,
- w celu prowadzenia dokumentacji księgowej lub sprawozdawczości finansowej;
- dla realizacji innych usprawiedliwionych celów i zadań Właściciela – z poszanowaniem praw i wolności osób powierzających Właścicielowi swoje dane.
- Polityka bezpieczeństwa odnosi się do danych osobowych przetwarzanych w zbiorach danych:
- tradycyjnych, w szczególności w aktach osobowych i w innych zbiorach ewidencyjnych,
- w systemach informatycznych, także w przypadku przetwarzania danych poza zbiorem danych osobowych.
- Dane osobowe u Właściciela przetwarzane są z poszanowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, a w szczególności:
- przepisów ustawy odo oraz przepisów wykonawczych z nią związanych, w tym Rozporządzenia,
- przepisów art. 221 §1 – 4 kodeksu pracy,
- innych przepisów ustaw i rozporządzeń normujących przetwarzanie danych osobowych.
- § 4. Podstawowe założenia i cele
- Właściciel dokłada należytej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, aby dane te były:
- przetwarzane zgodnie z prawem,
- zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i nie poddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
- merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane,
- przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikacje osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
- Właściciel stosuje odpowiednie środki informatyczne, techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności:
- przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym,
- przed zabraniem przez osobę nieuprawnioną,
- przetwarzaniem z naruszeniem przepisów prawa,
- zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- Właściciel dąży do systematycznego unowocześniania stosowanych na jego terenie informatycznych, technicznych i organizacyjnych środków ochrony tych danych. W szczególności, Właściciel zapewnia aktualizacje informatycznych środków ochrony danych osobowych pozwalającą na zabezpieczenie przed wirusami, nieuprawnionym dostępem oraz inni zagrożeniami danych, płynącymi z funkcjonowania systemu informatycznego oraz sieci telekomunikacyjnych.
- PROCEDURY
- § 5. Uprawnienia i dostęp do danych
- Właściciel udostępnia przetwarzane na jego obszarze dane osobowe wyłącznie osobom do tego upoważnionym na mocy obowiązujących uregulowań wewnętrznych.
- Upoważnienie może być udzielone, jeśli potrzeba taka wynika z:
- charakteru pracy wykonywanej na danym stanowisku pracy lub świadczonych usług, lub
- dokumentu określającego zakres obowiązków (zakres czynności) wykonywanych na danym stanowisku pracy, lub
- odrębnego dokumentu zawierającego imienne upoważnienie do dostępu do danych osobowych. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 1 do Polityki bezpieczeństwa.
- Właściciel zapewnia dostęp do przetwarzanych danych osobowych osobom fizycznym będącym dysponentami tych danych.
- Dysponentami danych osobowych są osoby, które powierzyły swoje dane w związku z zatrudnieniem lub na podstawie innych stosunków cywilnoprawnych.
- Osoby niezatrudnione przy przetwarzaniu danych osobowych określonej kategorii, w tym dysponenci danych osobowych, mające interes prawny lub faktyczny w uzyskaniu dostępu do tych danych mogą mieć do nich wgląd wyłącznie w obecności upoważnionego przedstawiciela Właściciela lub Właściciela.
- Dostęp do danych osobowych i ich przetwarzanie bez odrębnego upoważnienia Administratora danych może mieć miejsce wyłącznie w przypadku działań podmiotów upoważnionych na mocy odpowiednich przepisów prawa do dostępu i przetwarzania danych określonej kategorii, w szczególności Państwowa Inspekcja Pracy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, organy skarbowe, Policja, Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Wojskowe Służby Informacyjne, sady powszechne, Najwyższa Izba Kontroli, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych i inne upoważnione przez przepisy prawa podmioty i organy, działające w granicach przyznanych im uprawnień – po okazaniu dokumentów potwierdzających te uprawnienia.
- § 6. Przetwarzanie danych
- Właściciel dopuszcza do przetwarzania danych wyłącznie osoby posiadające upoważnienie nadane przez Właściciela.
- Upoważnienie może być udzielone, jeśli potrzeba taka wynika z:
- charakteru pracy wykonywanej na danym stanowisku pracy lub świadczonych usług, lub
- dokumentu określającego zakres obowiązków (zakres czynności) wykonywanych na danym stanowisku pracy, lub
- odrębnego dokumentu zawierającego imienne upoważnienie do dostępu do danych osobowych. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 2 do Polityki bezpieczeństwa.
- Administrator danych prowadzi ewidencję osób upoważnionych do ich przetwarzania, która zawiera:
- imię i nazwisko osoby upoważnionej,
- datę nadania i ustania oraz zakres upoważnienia do przetwarzania danych osobowych,
- identyfikator, jeżeli dane są przetwarzane w systemie informatycznym.
- Ewidencja osób upoważnionych stanowi załącznik nr 3 do Polityki bezpieczeństwa.
- Osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych zostają zaznajomione z zakresem informacji objętych tajemnicą w związku z wykonywaną przez siebie pracą. W szczególności są one informowane o powinności zachowania w tajemnicy danych osobowych oraz sposobów ich zabezpieczenia. Osoby upoważnione do przetwarzania danych są obowiązane zachować w tajemnicy dane osobowe oraz sposoby ich zabezpieczenia.
- Właściciel zapewnia zaznajomienie osób upoważnionych do dostępu i/lub przetwarzania danych osobowych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, uregulowaniami wewnętrznymi, a także stosowanymi technikami i środkami ochrony tych danych.
- § 7. Prawa osób, których dane są przetwarzane
- Właściciel gwarantuje realizacje uprawnień gwarantowanych przez obowiązujące przepisy prawa osobom fizycznym, których dane osobowe są przetwarzane – z poszanowaniem praw i wolności osób powierzających swoje dane.
- W szczególności każdej osobie fizycznej, której dane osobowe są przetwarzane, przysługuje prawo do uzyskania informacji o zakresie jej uprawnień związanych z ochroną danych osobowych, a także prawo do kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych na zasadach określonych w art. 32 – 35 ustawy odo.
- Administrator danych jest obowiązany poinformować osobę, której dane dotyczą – na jej wniosek – o przysługujących jej prawach oraz udzielić informacji:
- jakie dane osobowe zawiera zbiór,
- w jaki sposób zebrano dane,
- w jakim celu i zakresie dane są przetwarzane,
- w jakim zakresie oraz komu dane zostały udostępnione.
- § 8. Usuwanie i niszczenie
- Właściciel sprawuje kontrolę i nadzór nad usuwaniem zbędnych danych osobowych i/lub ich zbiorów i niszczeniem ich nośników. Kontrola i nadzór może polegać na wprowadzeniu odpowiednich procedur niszczenia danych, a także zlecaniu niszczenia ich, wyspecjalizowanym podmiotom zewnętrznym, gwarantującym bezpieczeństwo procesu niszczenia danych odpowiednie do rodzaju nośnika tych danych.
- Niszczenie zbędnych danych osobowych i/lub ich zbiorów polegać powinno w szczególności na trwałym, fizycznym zniszczeniu nośników danych osobowych i/lub ich zbiorów w stopniu uniemożliwiającym ich późniejsze odtworzenie przez osoby niepowołane przy zastosowaniu powszechnie dostępnych metod.
- Osoby przetwarzające dane osobowe u Właściciela mają obowiązek stosowania oddanych im do dyspozycji narzędzi i technik niszczenia zbędnych danych osobowych i/lub ich zbiorów.
- BUDYNKI, POMIESZCZENIA I CZĘŚCI POMIESZCZEŃ, TWORZĄCE OBSZAR, W KTÓRYM PRZETWARZANE SA DANE OSOBOWE
- § 9.
- Właściciel wyznacza budynki, pomieszczenia lub części pomieszczeń, tworzące obszar, w którym przetwarzane są dane osobowe. Wykaz budynków stanowi załącznik nr 4 do Polityki bezpieczeństwa.
- W przypadku, gdy w pomieszczeniu znajduje się część ogólnodostępna oraz część, w której przetwarzane są dane osobowe – część, w której są przetwarzane dane osobowe powinna być wyraźnie oddzielona od ogólnodostępnej.
- Wydzielenie części pomieszczenia, w której przetwarza się dane osobowe może być w szczególności dokonane poprzez montaż barierek, lad lub odpowiednie ustawienie mebli biurowych uniemożliwiające lub co najmniej ograniczające niekontrolowany dostęp osób niepowołanych do zbiorów danych osobowych przetwarzanych w danym pomieszczeniu.
- Pod szczególną ochroną przed niepowołanym dostępem do danych osobowych pozostają urządzenia wchodzące w skład systemu informatycznego. W szczególności stacje robocze (poszczególne komputery) wchodzące w skład tego systemu, powinny być umiejscawiane w sposób uniemożliwiający osobom nieuprawnionym, bezpośredni i niekontrolowany dostęp do ekranów oraz urządzeń służących do przetwarzania, a zwłaszcza kopiowania danych.
- Osoby nieupoważnione do przetwarzania danych osobowych określonej kategorii, mające interes prawny lub faktyczny w uzyskaniu dostępu do tych danych lub wykonujące inne czynności nie mające związku z dostępem do tych danych mogą przebywać w budynkach, pomieszczeniach i częściach pomieszczeń, tworzących obszar firmy, w którym przetwarzane są dane osobowe – wyłącznie w obecności upoważnionego przedstawiciela Właściciela.
- Całkowite opuszczenie pomieszczenia, w którym przetwarzane są dane osobowe, musi wiązać się z zastosowaniem dostępnych środków zabezpieczających to pomieszczenie przed wejściem osób niepowołanych.
- Opuszczenie pomieszczenia, w którym przetwarzane są dane osobowe, musi wiązać się z zastosowaniem dostępnych środków zabezpieczających używane aktualnie zbiory danych osobowych. W szczególności w razie planowanej, choćby chwilowej, nieobecności pracownika upoważnionego do przetwarzana danych osobowych obowiązany jest on umieścić zbiory występujące w formach tradycyjnych w odpowiednio zabezpieczonym miejscu ich przechowywania oraz dokonać niezbędnych operacji w systemie informatycznym uniemożliwiających dostęp do danych osobowych osobom niepowołanym.
- Dostęp do budynków i pomieszczeń, w których przetwarzane są dane osobowe, podlega kontroli. Kontrola dostępu polegać może w szczególności na ewidencjonowaniu wszystkich przypadków pobierania i zwrotu kluczy do budynków i pomieszczeń. Właściciel może wprowadzać inne formy monitorowania dostępu do obszarów przetwarzania danych osobowych.
POLITYKA COOKIES
POLITYKA PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES
W SERWISIE INTERNETOWYM http://sklep.sqiniqa.pl/
§ 1. Postanowienia ogólne
Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie internetowym http://sklep.sqniqa.pl/ (dalej: „Polityka”) została stworzona i przyjęta przez , prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Laboratorium SQINIQA Sp. z o.o..
Terminy użyte w Polityce oznaczają:
Serwis: serwis internetowy http://sklep.sqiniqa.pl/;
Użytkownik: podmiot korzystający z publicznie dostępnego Serwisu;
Właściciel: Laboratorium SQINIQA Sp. z o.o., ul. Przemysłowa18, 32-765 Rzezawa, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Laboratorium SQINIQA Sp. z o.o., NIP: 8681971392, Regon: 380666977;
Cookies: pliki tekstowe, wysyłane przez Serwis i zapisywane na urządzeniu końcowym Użytkownika, z którego Użytkownik korzysta podczas przeglądania stron internetowych. Pliki zawierają informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Cookies najczęściej zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas ich przechowywania na urządzeniu końcowym oraz numer;
Prawo telekomunikacyjne: ustawa z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2014.243 ze zm.);
Ustawa śude: ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2013.1422 ze zm.);
Ustawa odo: ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2014.1182 ze zm.).
Celem Polityki jest w szczególności:
udzielenie Użytkownikom informacji dotyczących wykorzystywania Cookies w Serwisie, wymaganych przez przepisy Prawa telekomunikacyjnego;
zapewnienie Użytkownikom ochrony prywatności w zakresie odpowiadającym standardom i wymogom określonym w obowiązujących przepisach prawnych, w szczególności w Ustawie śude, Ustawie odo i Prawie telekomunikacyjnym.
Właściciel ogranicza zbieranie i wykorzystywanie informacji dotyczących Użytkowników do niezbędnego minimum, wymaganego do świadczenia na ich rzecz usług.
W celu uzyskania pełnego dostępu poprzez Serwis do treści i usług oferowanych przez Właściciela, wskazane jest zaakceptowanie Polityki.
§ 2. Ochrona prywatności i danych osobowych
Dane dotyczące Użytkowników przetwarzane są przez Właściciel zgodnie z przepisami prawa. Uzyskane przez Właściciel dane osobowe Użytkowników przetwarzane są na podstawie udzielonego przez Użytkownika zezwolenia lub na podstawie ustawowych przesłanek uzasadniających przetwarzanie danych, zgodnie z wymogami prawa, w szczególności z Ustawą odo oraz przepisami wykonawczymi.
Właściciel dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, aby dane te były:
przetwarzane zgodnie z prawem,
zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i nie poddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane,
przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
Właściciel stosuje odpowiednie środki informatyczne, techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności ochronę przed:
udostępnieniem osobom nieupoważnionym,
zabraniem przez osobę nieuprawnioną,
przetwarzaniem z naruszeniem przepisów prawa,
zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
Właściciel dąży do systematycznego unowocześniania stosowanych informatycznych, technicznych i organizacyjnych środków ochrony tych danych, w szczególności Właściciel zapewnia aktualizacje informatycznych środków ochrony danych osobowych pozwalającą na zabezpieczenie przed wirusami, nieuprawnionym dostępem oraz innymi zagrożeniami, płynącymi z funkcjonowania systemu informatycznego oraz sieci telekomunikacyjnych.
Każdemu Użytkownikowi, który w jakikolwiek sposób udostępnił Właścicielowi swoje dane osobowe Właściciel zapewnia dostęp do dotyczących go danych osobowych w celu ich weryfikacji, modyfikacji lub usunięcia. Przekazanie danych osobowych jest dobrowolne.
§ 3. Cookies
Cookies wykorzystywane są w celu:
dostosowania zawartości Serwisu do preferencji Użytkownika;
optymalizacji korzystania z Serwisu, w szczególności poprzez rozpoznawanie urządzenia końcowego Użytkownika,
tworzenia statystyk,
utrzymania sesji Użytkownika,
dostarczania Użytkownikowi treści reklamowych.
Cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane zgodnie z przepisami prawa, w szczególności Ustawy śude, Ustawy odo i Prawa telekomunikacyjnego.
Należy pamiętać, że w niektórych przypadkach, niezależnych od Właściciela, oprogramowanie zainstalowane przez Użytkownika na urządzeniu końcowym, służące do przeglądania stron internetowych (tzw. przeglądarka internetowa) wprowadza domyślne przechowywanie Cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących Cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione między innymi w taki sposób, aby blokować automatyczną ustawienia Cookies bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu końcowym Użytkownika. Informacje szczegółowe w tym zakresie dostępne są w ustawieniach i instrukcjach dotyczących oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Zmiana ustawień stanowi wyrażenie sprzeciwu, który w przyszłości uniemożliwi przechowywanie danych Właściciela w urządzeniu końcowym Użytkownika.
Zmiana ustawień Cookies może spowodować utrudnienia w korzystaniu z Serwisu, w szczególności wymagających logowania. Całkowite wyłączenie opcji przyjmowania Cookies nie będzie oznaczać braku możliwości przeglądania treści zamieszczanych w Serwisie z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.
Niedokonanie zmiany ustawień oznacza, że dane będą zamieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika (korzystanie z Serwisu będzie powodować automatyczne zamieszczanie Cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika).
Przechowywane dane zamieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniu końcowym Użytkownika lub oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu.
Informacje dotyczące Cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach Serwisu.
§ 4. Świadczenie usług drogą elektroniczną
Właściciel w razie świadczenia na rzecz Użytkownika usługi drogą elektroniczną może instalować oprogramowanie w urządzeniach końcowych Użytkownika przeznaczonych do korzystania z tych usług lub korzystać z tego oprogramowania, pod warunkiem że Użytkownik:
przed instalacją oprogramowania zostanie poinformowany o celu, w jakim zostanie zainstalowane oprogramowanie, oraz sposobach korzystania przez Właściciela z tego oprogramowania;
zostanie poinformowany o sposobie usunięcia oprogramowania z urządzenia końcowego Użytkownika;
przed instalacją oprogramowania wyrazi zgodę na jego instalację i używanie.
Informacje w ww. zakresie zostaną udzielone Użytkownikowi wraz z dostarczeniem oprogramowania niezbędnego do korzystania z usług.
§ 5. Postanowienia końcowe
Polityka została przyjęta na mocy zarządzenia Właściciela i wchodzi w życie z dniem 06/11/2017. Zmiana treści Polityki może nastąpić w takim samym trybie.
Wszelkie odstępstwa od Polityki wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Prawem właściwym dla Polityki jest prawo Rzeczypospolitej Polskiej.
W sprawach nie uregulowanych w Polityce stosuje się odpowiednie przepisy prawa, w tym Prawa telekomunikacyjnego, Ustawy odo, Ustawy śude.
INFORMACJA O PLIKACH COOKIES
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.